1.) Zabráňte ohrozeniu ďalších účastníkov
V prvom rade zapnite varovné svetlá, nasaďte si reflexnú vestu a v dostatočnej vzdialenosti do vozidla umiestnite na cestu varovný trojuholník.
2.) Poskytnite prvú pomoc
Pokiaľ sú účasní nehody aj ďalší ľudia, skontrolujte, či sú v poriadku, prípadne im poskytnite prvú pomoc a zavolajte záchrannú službu na telefónnom čísle 155 alebo 112. Následne poskytujte podľa pokynov operátora na linke záchrannej služby.
3.) Zavolajte políciu
Pokiaľ sa jedná o väčšiu škodu, či už ide o hmotnú škodu prevyšujúcu 3 990 € alebo zraneniu či úmrtiu osôb, kontaktujte políciu SR na číslach 158 alebo 112. Urobte tak aj v prípade, pokiaľ sa účastníci nevedia dohodnúť na tom, kto je vinníkom, pokiaľ je vodič zúčastneného vozidla pod vplyvom alkoholu alebo iných návykových látok. To isté platí pokiaľ účastník nehody nezastavil vozidlo, nepreukázal svoju totožnosť či neposkytol údaje o poistení vozidla.
4.) Nehodu zdokumentujte
Vyhotovte čo najdôkladnejšie fotografie z miesta nehody a zhodnoťte približný rozsah škody. Zároveň nezabudnite spísať správu o nehode. Správu o nehode podpisujú všetci účastníci nehody. Originál tlačiva má k dispozícii vinník nehody, ktorý je povinný škodu nahlásiť vo svojej poisťovni a kópia zostáva poškodenému. V prípade rečovej bariéry pri riešení poistnej udalosti môže dôjsť k nedorozumeniu, preto pokiaľ ste nútení podpísať dokumenty, ktorým nerozumiete a tlačí vás do toho privolaná policajná hliadka, pokojne k podpisu pridajte poznámku, že obsahu, ktorý podpisujete, nerozumiete.
5.) Nehodu nahláste čo najskôr poisťovni
Nestrácajte čas a nehodu nahláste poisťovni vinníka bezprostredne po tom, ako sa stala. Originál správy o nehode by mal odovzdať poisťovni vinník nehody. V prípade, že sa tak nestane, poistnú udalosť nahlási poškodený vodič. Nehodu je nutné písomne nahlásiť poisťovni do 15 dní v prípade, ak sa nehoda stala na území Slovenska, v prípade, ak sa nehoda stala v zahraničí, tak platí lehota 30 dní.
Na záver pripomíname, aby ste v prípade nehody nezabudli využiť aj asistenčné služby vašej poisťovne a zároveň kontaktovať vášho finančného sprostredkovateľa, ktorý vám pomôže s komunikáciou s poisťovňou a následným nahlásením poistnej udalosti.
Článok je prevzatý zo stránky www.finportal.sk so súhlasom autora